همانطور که در مقالات پيشين راجع به تلفن ويپ و انواع آن صحبت کرديم، در اين مقاله قصد داريم در جهت آشنايي با تلفن ويپ بيشتر و بهتر شما عزيزان بکوشيم. در اين مقاله به ارائه توضيحات درباره اصطلاحات رايج در زمينه تلفن voip، همچنين اينکه يک سيستم تلفن ويپ به چه معناست ميپردازيم. بنابراين اگر به دنبال راه اندازي تلفن ويپ به عنوان يک زيرساخت ارتباطي جديد و کارآمد يا مقياس بندي سيستم موجود خود هستيد، مقاله آشنايي با تلفن ويپ به شما کمک خواهد کرد.
اما در ابتدا به توضيح مختصري در زمينه اينکه تلفن ويپ چيست ميپردازيم. خود کلمه ويپ مخفف عبارت «Voice over Internet Protocol» است که به معني انتقال صدا در بستر اينترنت يا شبکه کامپيوتري ميباشد. درباره مرکز تلفن PBX نيز بايد گفت که PBX مخفف کلمات «Private Branch exchange» است. دستگاه PBX که با نام مرکز تلفن سانترال نيز شناخته ميشود مثل يک مرکز مخابرات کوچک درون يک مجموعه و سازمان قرار ميگيرد و تماس هاي بين افراد و کارمندها را درون يک اداره يا کسب و کار برقرار ميکند. اين دستگاه ابتدا تماس را دريافت ميکند، سپس اقدام به انتقال و راهنمايي تماس تماسگيرنده به بخش هاي مختلف ميکند.
حال که با مفهوم ويپ و مرکز تلفن سانترال آشنا شده ايم، بياييد به توضيح اينکه يک سيستم تلفن ويپ يا «IP-PBX» چيست بپردازيم. مرکز تلفن ويپ، به عنوان تکنولوژي مدرن در زمينه ارتباطات تلفني نسل جديد شناخته ميشود. و در حال جايگزيني با تلفن سانترال هاي آنالوگ (PBX) مانند پاناسونيک است. بي شک در آيندهاي نه چندان دور بطور کامل جايگزين آن خواهد شد. سرويس voip شما را قادر ميسازد که در بستر شبکه و به صورت آنلاين با استفاده از تلفن تحت شبکه، کامپيوتر شخصي، آيپي فون، تلفن همراه يا تلفن عادي که به رابط ويپ متصل است، تماس هاي تلفني خود برقرار نماييد.
براي مشاهده ي ادامه ي توضيحات روي
درباره این سایت